torsdag 18. august 2011

Notenett.

I vinter spurte en god venninde om jeg kunne sy et enkelt nett til søsteren som sang i kor. Hun trengte et nett til sangpermen.
I Quiltemagasinet nr. 3/2010, var det mønster på Sommernett som jeg syntes passet bra.
Jeg fant fram det jeg hadde av stoff med noter på, og rester av japanske stoff. Stofflinsene ble sløyfet, men kroklisser gjorde seg godt.
Resultatet følger her:
 Med triksing og miksing ble det nok stoff til 2 nett.

Siden det var så lite stoff, fikk nettene forskjellig for, men begge fikk en liten glidelåslomme til nøkler o.l. og med en ekstra lomme bak. 
 Jeg sydde også tverrsømmer i bunnen, synes det blir mer anvendelig da.

Nærbilde av quiltingen, enkel og virkningsfull.

Venninden min endte opp med å kjøpe begge nettene!

Cecilie

1 kommentar:

Lis sa...

Kjempefine nett! synes du er flink til å nytte ut stoffet jeg!og japanske stoff er bare sååå lekre!!
Ha ei fin helg :)