mandag 27. august 2012

Løper i japansk bretteteknikk.

Det har ikke blitt mye nytt i løpet av sommeren, så da får en mimre om gamle dager.

I 1999 var jeg til USA på på en 2 ukers quiltetur.
Vi var på quiltefestival i Huston, og besøkte Amishfolket i Pennesylvania.
 Det var en tur fyllt med opplevelser, og koffertene ble merket med "very heavy" da vi reiste hjem.
Noen av stoffene som jeg kjøpte, har jeg ennå ikke orket å skjære i, men masse er brukt opp.
For å være ærlig er vel også noen av mønstrene gått litt ut på dato.........

Jeg kjøpte bl.a. noen stoffer som jeg trodde var Kaffè Fasett-design, men jeg er ikke egentlig sikker på det. Jeg bestemte meg i hvert fall for å bruke dem til et prosjekt, og det ble en løper i japansk bretteteknikk.
Her har jeg bare sydd for hånd, et veldig greit arbeid å ta med seg.
Løperen ble ferdig noen år etter den store USA-turen, og er et koselig minne om opplevelsene derfra.
Den er 30 cm bred og 240 cm lang.

Cecilie

4 kommentarer:

RandiT sa...

Gørfin løper. Fine farger og sååå laang! Men passer til ditt bord ser det ut til:)

Unknown sa...

Flott løper i fine farger.
Min yngste datter er utvekslings student i Gap Pennsylvania nå, det ligger rett ved Paradise og Intercours. Så hun bor mitt i Amish land.

margrethe.jaastad@live.no sa...

Hei
Oj,du må være glad i håndsøm,så lang og flott løper!Kjempe kjekt å ha minner fra diverse reiser og kurser.Ha en flott uke med ny søm og andre gjøremål!
Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

ahli sa...

Kjempefin løper. Disse fargene og mønstrene er da tidløse.

Astrid