mandag 11. mars 2013

Endelig ble det Sondres tur - A blanket for Sondre.

Jeg har satt meg som mål at alle barnebarna skal få hvert sitt koseteppe. Jeg har ikke satt noen deadline for meg selv, annet enn at de får i kronologisk rekkefølge.
Nå var turen kommet til Sondregutt, som er nr. 8.
Jeg bruker forskjellige motiver på alle teppene, og så liker jeg friske, klare farger.
Denne gangen ble det et telleteppe med bamsen Paddington.
Det blir en utfordring å skille motivene, når orginalstoffet er slik:
Denne gangen valgte jeg omvendt aplikering. Skal prøve å blogge framgangsmåten senere.
Fordelen med å gjøre det på den måten, er at formen på motivet ikke har noe å si.


På baksiden valgte jeg turkis fleece, og jeg har heller ikke quiltet så mye.
Terppet er på 82 x 101 cm.
Her koser bestefar og Sondre seg med hverandre og det nye teppet.
Sondre har storesøsken som nok kommer til å hjelpe ham med tellingen!

My goal is to make a cuddle blanket for all my grandchildren. Now I have made it for the 8. one!
I use different designs for all of them, and I like fresh, bright colors.
This time it was counting teddy bear Paddington.
 I chose reverse aplikering. Will try to blog the procedure later.
 On the back, I chose turquoise fleece, and I have not quilted so much.
The blanket is 32" x 40".
 Here are my hubby /grandfather and Sondre enjoying themselves whit the new blanket.
 Sondre has big siblings probably going to help him with the counting!


Cecilie

11 kommentarer:

Dollandesign sa...

Paddington gjorde sig bra på detta täcket, tycker jag. Du har sytt det i klara fina färger också. Det där med att skära ut motiv ur ett tyg är inte alltid så lätt, det kan jag hålla med Dig om.

Dollandesign

Anita sa...

Et flott teppe for Sondre, det kommer han til å kose seg med i lang tid framover!

Trines hobby sa...

Veldig fint teppe, og så er det så kjekt å ha sett det i virkeligheten! Ha en flott dag:)

Birthe Marie sa...

Det var et koselig teppet, og Paddington er jo skjønn. Deilig og lunt med fleecefòr! Heldig Sondre og alle de andre barnebarna som får tepper fra bestemor. :-)

Unknown sa...

Flott teppe i herlige farger. Det kommer Sondre til å ha mye glede av. Ha en fin uke

ahli sa...

Så koselig teppe til Sondre

Astrid

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Det er litt av ei bestemor! Så koselig å lage teppe til alle barnebarna! Dette får nok Sondre mye glede av :)

Grete sa...

Koselig teppe! Flotte motiv og gode, sterke farger!
Jeg tenker at omvendt applikasjon også er mer slitesterkt på et teppe som sikkert blir vasket en del.

RandiT sa...

Så fint teppe til en grom liten kar:)

bentetove sa...

Å, det teppet ble fargerikt og fint! Det blir sikkert flittig brukt:)

Anne-Kristine / Hjertesøm sa...

Så kjempefint teppet du har sydd. Og så koselig bilde av den lykkelige eier og bestefar :-)