onsdag 18. desember 2013

Grytekluter, alltid greit å ha.

Jeg prøver å ha et lager med grytekluter. En vet aldri når en får bruk for dem.
 Jeg pleier å kutte vatten litt mindre enn selve grytekluten. Det gjør at det ikke blir så forferdelig klumpete å sy på lukkekanten.
Her har jeg lagt sammen alle lag, og quiltet helt ut i kanten. Da kommer trådendene inn i lukkekanten.
Etterpå er det bare å fylle på med striper til ønsket størrelse. Så er det bare å renskjære og sy på lukkekant. På grytekluter syr jeg den alltid på fra baksiden, slik at jeg kan bruke maskin fra forsiden. 


Nå har jeg fått bilde av et av adventsjuletrærne. Det begynner å bli flott pyntet, av en frøken som fyller 5 år like over nyttår.
Her er til og med en kurv. Hos bestemor og bestefar er det nemlig magiske kurver på juletreet. Hver gang man går rundt det og synger, ligger det noe godt oppi dem!! 
Bestemor er storfornøyd med resultatet!!!!


Cecilie

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så utrolig smarte adventsjuletrær! Dette var en ny vri som jeg synes var en kjempeidé. Nå har ikke jeg så store barnebarn enda, men jeg tar gjerne med meg idéen videre til senere år. :)

Fine grytekluter også. Lurt å ha et lager med grytekluter og andre smågaver liggende på lur. :) Det er et mål jeg også ønsker å ha for det kommende året.

Dollandesign sa...

Tack, för att Du "delar med Dig" av hur Du syr Dina grytlappar. Det var dessutom ett härligt motivtyg som Du sytt av, tycker jag.

Dollandesign

ReidunA sa...

Flotte grytekluter , og ideen bak den alternative julekalenderen var flott , flere burde gjøre som deg :)

Trines hobby sa...

Kjekk kalender og flotte grytekluter!! Ønsker deg ei kjempeflott førjulstid:))

Grete sa...

Det skal være litt magi hos besteforeldrene......
God jul til deg og dine!

pilletrilla sa...

Superfine grytekluter!